Головне:
- Необхідний план для відновлення культурного та креативного сектору ЄС;
- Заклик для прямої підтримки засобів масової інформації;
- Культуру та цінності ЄС потрібно берегти будь-якою ціною.
Відбудова важко постраждалих культурних та медіа-секторів у Європі після COVID-19 має стати головною метою плану відновлення ЄС, заявили депутати в дебатах у понеділок.
У своїй дискусії з членами комісії Марія Габріель та Тьєррі Бретон, члени Комітету з питань культури і освіти наголосили, що шкода культурному та креативному сектору – особливо малому бізнесу та окремим суб’єктам – означала «більше, ніж просто втрачені робочі місця». «Європа не повинна допускати, щоб речі, що визначають Європу, а саме – багата, жива та продуктивна культурна та творча сцена – зникали», тому ЄС повинен швидко та безпосередньо підтримувати постраждалих, сказала на початку дебатів голова Комітету з питань культури та освіти Сабіна Верхейен.
Члени комісії поділилися думкою, що культуру та цінності ЄС потрібно зберегти “за будь яку ціну”, і сказали депутатам Європарламенту про те, що в рамках більш широкого плану відновлення ЄС триває план підтримки для культурного та креативного сектору ЄС. Крім більшої гнучкості для поточних програм та структурних фондів, Бретон заявив, що також розглядаються заходи прямої підтримки, включно з «планом ремонту», який забезпечить ліквідність найбільш постраждалих, а також інвестиційний план, який підтримуватиме цілий сектор у довгостроковій перспективі. Габріель додала, що такий план солідарності має надіслати повідомлення митцям, що «ми там для них».
Пряма підтримка медіа-сектору
Євродепутати також закликали Комісію розробити конкретні плани щодо прямої підтримки медіа-сектору. І малі, і більші ЗМІ втрачають більшу частину своїх доходів від реклами, і підтримка сектору має вирішальне значення для здорової демократії та протидії дезінформації.
Необхідні конкретні плани допомоги туризму
Оскільки 40% туризму в ЄС пов’язані з культурою та культурною спадщиною, депутати Європарламенту обговорили з членами комісії конкретні плани щодо підтримки цього сектору, який дуже сильно постраждав від пандемії. Вони також висловили свої думки про плани щодо відновлення та коригування освіти, цифрового доступу, спортивної індустрії, проекту Європейських столиць культури, підтримки європейських кінотеатрів та аудіовізуальної продукції, а також культурних ініціатив меншин.
Сабіна Верхейен: ЄС повинен зробити набагато більше
«Немає сумнівів, що Комісія докладає зусиль для подолання екзистенціальної загрози, яка зараз стикається з культурним, креативним та медіа-сектором. Думка про те, що ці сектори повинні бути живими, оскільки вони є основними опорами європейського суспільства та демократії – має бути головною».
«Тим не менше, вони стикаються з розоренням, і Європейському Союзу ще потрібно зробити набагато більше. Нам потрібно адаптувати поточний пакет допомоги – часто малі підприємства та особи, які складають ці сектори, озирнувшись на масу документів, залучених до Коронавірусної інвестиційної ініціативи через структурні фонди, тримаються від них подалі. Нам потрібно налаштувати підтримку цих людей та допомогти їм отримати доступ до цієї підтримки».
«Нам також потрібно – не зволікаючи – розширити та адаптувати механізм гарантування культурного та креативного секторів у рамках Creative Europe, щоб допомогти сектору отримати доступ до подальшого фінансування. І нам потрібна цілеспрямована підтримка медіа-сектору».