Український центр культурних досліджень і Міністерство культури та інформаційної політики України підготували статистичний огляд «Вплив війни на показники діяльності креативних індустрій у 2021-2022 роках». Аналіз охоплює такі показники, як-то кількість підприємств і зайнятих працівників у сфері креативних індустрій, задекларований дохід і реалізована продукція, податкові надходження та міжнародна торгівля креативними послугами.
У 2022 році задекларований обсяг доходу креативних підприємств впав на 47,8 %, а податкові надходження до бюджету — на 47,3 %. Загалом Зведений бюджет України недоотримав податкових надходжень на суму близько 14 млрд грн у сфері креативних індустрій.
Водночас експорт креативних послуг України у 2022 році склав 41,1 % від загального обсягу експорту послуг (у 2021 році — 30,1 %). У структурі креативних послуг значно переважають телекомунікації, комп’ютерні та інформаційні послуги.
Загалом усі сектори продемонстрували у 2022 році негативну динаміку, навіть ті, що зростали під час пандемії, як-то ІТ та дизайн. Найбільше падіння обсягу задекларованого доходу зафіксовано у візуальному секторі (-73,4 %), рекламі (-65,7 %), аудіовізуальному секторі (-63,8 %), архітектурі (-59 %), дизайні (-56,9 %), перформативному секторі (-54,8 %), видавничій справі (-50 %).
Результати дослідження вказують, що пріоритетом державної політики й міжнародної допомоги має бути збереження зайнятості та відновлення економічної діяльності у сфері креативних індустрій, підтримка експорту креативного продукту, навчання представників креативних індустрій компетенцій роботи на міжнародному ринку, відновлення культурної та креативної інфраструктури, забезпечення кроссекторального співробітництва.
Повне дослідження доступне за посиланням: http://surl.li/lfyfd