В рамках проєкту «Дослідження гастроспадщини України: традицій гостинності та культури приготування страв як основи для розвитку креативних індустрій регіонів» Український центр культурних досліджень проводить онлайн-опитування для дослідження гастрономічного ресурсу України з метою подальшого формулювання концепції культурного стартапу. Ми отримали понад 80 ідей для стартапів з 24 областей України та міста Києва під час інтерактивного опитування територіальних громад, представників установ всіх форм власності, представників ОТГ.
На першому етапі відбулось онлайн-анкетування, було розроблено Положення про проведення конкурсу ідей для стартапів в рамках проєкту який здійснюється Українським центром культурних досліджень за підтримки Українського культурного фонду. Для оцінки матеріалів що надійшли було створено журі у складі: Влада Литовченко, Ігор Абрам’юк, Елена Арабарджи, Ірина Френкель, Ірина Каць, Олена Павлова, Наталія Морозова.
В Положенні визначені наступні критерії оцінки ідей:
1) актуальність – відповідність означеної проблематики актуальним місцевим потребам та місцевим, регіональним та державним стратегіям і програмам розвитку;
2) реалістичність – наявність досвіду та потенціалу щодо розв’язання означених проблем;
3) позитивний вплив на місцевий розвиток (створення робочих місць, сприяння місцевій діловій активності, соціальна злагода тощо);
4) інноваційний потенціал – ідея містить елементи сучасних технологій і методів управлінської діяльності, наявність інновацій (на місцевому, регіональному, національному рівні: у технічній, організаційній, методичній, економічній, нормативній та інших сферах), нових підходів до вирішення проблем розвитку територій;
5) поширюваність – можливість передачі набутого досвіду і знань у інші громади та території (інакше, мультиплікативність, повторюваність);
6) сталість – можливість довготривалого функціонування організаційних і інших результатів втілення ідеї.